Na całym świecie wielu ludzi opanował „szał” rozwiązywania łamigłówek SUDOKU. Czy łamigłówki te to tylko rozrywka?...
Nie! To przede wszystkim ćwiczenia, które rozwijają wiele umiejętności naszego umysłu. Ćwiczą one spostrzegawczość i uczą wyciągania wniosków. Tutaj nie można zgadywać na „chybił trafił”. Trzeba trochę pomyśleć. Każdy kolejny ruch najczęściej wynika z poprzedniego. Warto porozmawiać z dzieckiem jaki powinien być następny ruch, jak należałoby wykonać to zadanie. Poprzez rozmowy z dzieckiem poznajemy ich tok myślenia, sposób zapatrywania na otaczający nas świat. Świat, który przecież dla każdego z nas jest inny. Jest to sposób na spędzenie wolnego czasu ze swoim dzieckiem, poznanie go, a przy tym rozwijamy „szare” komórki naszej pociechy.
Można rozpocząć prostą łamigłówkę składających się z kwadratów 2x2 w każdym wierszu, kolumnie i kwadracie należy wpisać liczby od 1 do 4. (cyfry nie mogą się powtarzać)
Klasyczna łamigłówka składa się z kwadratów 9x9, który dodatkowo podzielony jest na mniejsze kwadraty 3 x 3 w każdym wierszu, kolumnie i kwadracie należy wpisać liczby od 1 do 9. (cyfry nie mogą się powtarzać)
|
|
6
|
|
|
|
|
|
1
|
|
7
|
|
|
6
|
|
|
5
|
|
8
|
|
|
1
|
|
3
|
2
|
|
|
|
|
5
|
|
4
|
|
8
|
|
|
|
4
|
|
7
|
|
2
|
|
9
|
|
|
|
8
|
|
1
|
|
7
|
|
|
|
|
1
|
2
|
|
5
|
|
|
3
|
|
6
|
|
|
7
|
|
|
8
|
|
2
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
SUDOKU może być trójwymiarowe, stopniowany poziomem trudności.
Zachęcam państwa do wspólnej zabawy w gronie rodzinnym.
Życzę sukcesów, dużo radości, zapewniam państwa, że można przy takiej rozrywce lepiej poznać swoje dziecko, zrozumieć jego problemy, troski i radości.
Opracowała mgr Krystyna Mikołajczyk